maandag 30 april 2012

Treffend Sprekend - april 2012

28042012
Mijn streven is om uit de buurt van de politiek te blijven. Ik bemoei me er alleen mee als er verkiezingen zijn. Ik breng mijn stem uit en nestel mij ‘s avonds voor de televisie om te zien wat ik met het rode potlood teweeg heb gebracht.
Remco Campert in de Volkskrant


28042012
De Europese economische crisis is een gekmakende mix van communicerende vaten, draaiende bordjes, dominostenen, onontwarbare kluwen, doolhoven, spagaten, zwaarden van Damocles, valkuilen en boemerangeffecten. Alles hangt met elkaar samen en tegelijk is alles met elkaar in strijd. Staatsschuld, kiezersgunst, economische groei, consumentenvertrouwen, rente, kabinetscrises, banken, populisme, werkloosheid, AAA-ratings.
Rob Vreeken in de Volkskrant


27042012
Uit onderzoek blijkt dat een mens maar 15% van zijn hersenen gebruikt. Dat betekent dat de onderzoekers ook maar 15% van hun hersenen gebruiken. Wat zegt dit over het onderzoek?
Theo Maassen?


24042012
Een goede leidinggevende zie je niet, die staat achter zijn medewerkers


24042012
Als een rommelig bureau een teken is van een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor?


24042012
Beter recht voor z’n raap dan krom door de bocht


24042012
Als iedereen het zegt, is het nog niet waar


23042012
Ik ben tot alles bereid als iedereen over zijn schaduw heen wil springen


21042012
“Maar zelf kan ik woorden weven, kan ik draadjes knopen aan andermans hart”
Over de gedichen van Shibata (100 jarige Japanse): Als een oude spin spant Shibata draadjes tussen zichzelf en de wereld. Als Shibata’s nieuwe bundel iets leert over ouder worden, is het dat je tegelijkertijd bejaard en fris kunt zijn. Misschien zelfs dat de blik van een eeuweling juist zo vitaal is omdat die registreert wat er overblijft als je alle afleiding weglaat.
Reportage in de Volkskrant


21042012
Aanwezigheid in de afwezigheid 
en afwezigheid in de aanwezigheid
Freek de Jonge


19042012
Dit klinkt een beetje als wanneer een Duitser na de 2e wereldoorlog zou zeggen: “we zijn toch wel 2e geworden”.
Jeroen Pauw


18042012
Zegt Britt Dekker met een Jezus-kruis op haar nek in een ver buitenland: “Ik ben blij dat we in Nederland paaseieren zoeken en niet dit”.


17042012
Complexiteit heeft met rijkdom te maken. Rijke samenlevingen kunnen complex zijn omdat er voor elk probleem wel een oplossing bedacht kan worden waarvoor geld te vinden is. Politici stelden voor bijna elk probleem geld ter beschikking en daarbij hoorden regels die aangaven wanneer bij welk specifiek probleem en hoe en in welke mate en situatie het geld beschikbaar kan worden gesteld. … De verschillen tussen mensen worden waargenomen en voor de problemen die de verschillen met zich meebrengen worden aparte oplossingen bedacht.
Ben Ipenburg


17042012
Ik belde hem, maar hij nam niet op. Hij is zo iemand die per ongeluk een vogel-ringtone installeert, en dan, als je hem belt, verbaasd door het raam naar buiten kijkt. Zo'n vogeltje heeft hij nou nog nooit gehoord.


08042012
Ze zei dat de situatie nu eenmaal was zoals die was en zou worden zoals die werd

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage