maandag 31 december 2012

Treffend Sprekend - december 2012

28122012
Elke dag komt de volgende elfstedentocht dichterbij
Jeen vd Berg

28122012
Steen voor steen is het niks, maar de som van al die stenen vormt een geweldige historische plek.
Over Slot Loevestein

20121225
We zijn begaan met het verleden
of bezig met de toekomst.
Besef: het verleden is onontkeerbaar
en de toekomst ongewis.
...
Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift
...
Welke dag is het vraagt Pooth
Het is vandaag antwoordt Piglet
Mijn favoriete dag zegt Pooth
Kerstkaart 2012

24122012
Vanaf het begin was het het einde
Giel Beelen over Serious Request

19122012
Ik zeg nu ik had liever de schriftelijke cursus gedaan in plaats van het practicum.
...
De angst zit nu in de markt. Iedereen is bang een fout te maken en zijn baan kwijt te raken. Vijf jaar geleden belde ik de baas van de bank en zei: dit ben ik van plan,doe je mee?  Dan zei hij: Rudy, dat gaan we doen. Het vertrouwen was groot.
Ik zat als een spin in het web tussen allemaal mensen die bezig waren met bouwen, financieren en opdrachten binnenhalen. Die vastgoedexplosie was gestuurd door een tsunami van kapitaal. Er is veel geld door de kassa gelopen.
..
Uiteindelijk zijn het vleesgeworden spreadsheets. Het is allemaal gedreven door de belofte van rendement en altijd stijgende waarde, niet vanuit de behoefte van de gebruikers.
..
Er is behoefte aan mensen die, als een Winnetou, hun oor tegen de grond van de prairie kunnen leggen en precies horen wie en wat er op 10 km afstand aankomt.
...
Where are you is de meest gesms'te zin. Alles draait om ontmoeten. En goede stad accomodeert dat. Daar vinden de ontmoetingen plaats die de economie vooruit helpen. De stad is de grootste dichtheid aan kansen.
Rudy Stroink 57

19122012
Hoeveel menselijke zintuigen de computer ook zal krijgen, een goede visie blijft mensenwerk.
Visie Peter de Waard

19122012
Niet meer lezen concert bril. Dingen vergeten. Met klussen sneller geblesseerd raken. En slechter gehoor. Maar dan de andere kant: geestelijk ben je wel rijker; dat geeft rust. Je relativeert beter.  ..
Toen kwam eens van ons op het: waarom houden we er gewoon niet mee op? Het was alsof de zon doorbrak. Door die ene opmerking. Wat een m'n geniaal idee. Ineens wenkte de wereld weer.
Ernst Jansz 64

18122012
Mijn lievelingsdier is een paard met witte en zwarte vlekjes. Die heb ik alleen nog nooit in het echt gezien helaas. ..  Prinses zou ik ook wel willen worden, maar dat kan eigenlijk niet meer. Ik ben nl al op iemand verliefd en hij is ook op mij.
Portret van een kind in zijn slaapkamer - Sjackoo 7

15122012
De formatie was een soort pim pam pet: de VVD krijgt pim, de PvdA krijgt pam en resultaat is pet.
Wiegel over de formatie

15122012
Iedereen is zich bij Google ervan bewust dat je nooit moet denken dat je er bent. Op moment dat je je geen zorgen maakt, moet je je zorgen maken. Als je je comfortabel voelt, moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Dat betekent nl. dat je het probleem van gisteren hebt opgelost, mat het probleem van morgen niet ziet. Je moet altijd op zoek naar de plek waar je geen controle meer hebt, maar waar dat tegelijkertijd nog geen grote problemen oplevert. Daar ontstaan de mooiste dingen.... Wat vandaag klinkt als een heel vreemd plan, kan morgen wel eens een perfect idee zijn... We moeten het elke dag beter doen dan de vorige dag. Google 2013 is de grootste concurrent van Google 2012, niemand anders. Eigenlijk moet je je elk jaar schamen voor het bedrijf dat je vorig jaar was.
Urs Hölzle hoofd infrastructuur, kwam als 8ste werknemer binnen in 1998

14122012
Als je niet weet waar je vandaan komt, weet je ook niet waar je naar toe gaat
Ik had het geluk dat heel vaak naar Calcary mocht. Als ik daar was, dan belde ik altijd Evert van Benthem om te vragen of ik even langs mocht komen. Het mooiste moment dan was dat we samen op de bank zaten met een beker warme chocolademelk om het plakboek van Evert te bekijken. Evert vond daar niks aan, maar ik vond het machtig mooi. Evert was en is mijn grote held.  
Als ik in het buitenland zat en het begon in Nederland te vriezen, dan was ik al helemaal met mijn gedachten bij de 11steden en presteerde ik aanmerkelijk minder. Er was duidelijke sprake van een correlatie tussen mijn prestaties en de vorst in Nederland.
Erben Wennemars op ALV 11 steden
Advies lid no .. m.b.t. het opgebouwde vermogen van bijna € 1 mln
Haal het geldweg bij de banken en verdeel het onder de 11 rayonhoofden. Die kunnen het dan onder hun matras in een oude sok stoppen. Ik vertrouw nl. de overheid en de banken niet meer, maar nog wel de rayonhoofden
Op de vraag van een lid waarom er niet eerder geveegd wordt, antwoordde de ijsmeester het volgende:
We vegen zelfs op plekken waar geen ijs is. Dit refererend aan het feit dat een rayonhoofd door het ijs was gezakt.
ALV 11 steden

13122012
Wat ik hier achterlaat, is meegenomen.
Graag zal ik jou daar begroeten om in alle variatie van wat wij elkaar nog willen toewensen te zeggen: tot ziens en tot Ziens. Als in een terugkerend refrein van een levenslied:
Blijf daarom maar geestig zwerven,
ook met leegte onvervuld.
Open toekomst, niet te erven;
een werkelijkheid die zich vehult.
Als fragment en zielsverbonden
transparant en levensecht.
Gaandeweg de zin doorgronden;
wie het uit zingt komt ooit heel terecht.
Uitnodigingskaart afscheid Jaap Koopmans UMCG

09122012
Wij zijn praktischer weet Tristian. Vwo'ers denken over dingen na. wij doen dingen

08122012
Iedereen weet dat de vos het kippenhok nooit kan beschermen.
Greg Lemond over de afgetreden UCI voorzitter

08122012
Vraag aan Hans van Mierlo:
Gaat u nu met D66 een brugfunctie vervullen tussen PvdA en VVD? Toen zei hij: een brug, dat is toch iets waar overheen wordt gelopen?
Een verstrooide professor zit achter zijn bureau. Zijn vrouw komt aanrennen en roept: Jantje heeft het inktpotje leeggedronken, wat moeten we doen! De professor zegt: met de potlood schrijven
Definitie van de lach volgens Voetius, een 17de eeuwse gereformeerde hoogleraar:
Een uitbarsting van een vrolijk genoeg die tot stand komt door het aanmerken van de ademhaling, en die een geluid voortbrengt dat wel enigzins op borrelen en klateren gelijkt.
Kees vd Staaij (SGP) over humor

08122012
Veel leerlingen dachten dat het werk van een Kamerlid bestaat uit de hele dag maar een beetje rechtop zitten en luisteren naar wat er gezegd wordt. Zij waren dan ook aangenaam verrast toen ze zagen dat vrijwel alle volksvertegenwoordigers, voor zover aanwezig, keuzes aan het werk waren op hun iPad of iPhone. Niemand die zich daarbij liet afleiden door de behoorlijke langdradige verhalen van premier Rutte en minister Bussemaker (die later toch wel op de tablet na ter lezen zouden zijn).

01122012
Ik ga zo min mogelijk op reis. Ik krijg al heimwee als ik een koffer zie.
Nicolaas Klei

01122012
Ik zie mezelf niet als vakman. Als je Harry Sacksioni 's nachts wakker maakt, kan hij meteen heel mooi spelen. Maar als je mij 's nachts wakker maakt, kan ik niks.
Nu weten ze alles van elkaar denkt Lou. Ze moesten elkaar alleen nog leren kennen.
Thomas Rosenboom

01122012
Die jongen voelt zo goed. Ik weet dat hij moeilijke kanten heeft, ik weet dat hij soms liegt, maar hij voelt goed. Je liegt omdat je de waarheid niet aankunt, omdat je niet bereid bent om je diepste gevoelens zwakheden h te tonen. Daarom liegen wij.
Yves Gijrath - van miljonairsfair

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage