zondag 31 maart 2013

Treffend Sprekend - maart 2013

20130331
Heal the past
Live the present
and dream the future!

20130331
Life always offers you
a second chance.
It's called tomorrow

20130330
Er komen elke dag nieuwe vragen bij. En zo wordt het bijna onmogelijk een beetje een solide standpunt  in te nemen. Waar u vandaag van overtuigd bent, daar gaat u morgen weer aan twijfelen. Past u dus voortaan een beetje op met langs de weg staan om de kruisdragers naar Golgotha te bespotten. Voor u het weet, volgt u ze de woestijn in. Veel plezier van uw nieuwe mening.
Betrouwbare mannetjes in de Volkskrant

20130330
Een non zei tegen me: je mag nooit iemand veroordelen op basis van de slechtste 15 minuten uit zijn leven. Stel je zit in de trein en je vraagt een onbekende tegenover je naar het ergste wat hij in zijn leven heeft gedaan. Hij antwoordt. En het is verschrikkelijk. Dan is je beeld van de onbekende voorgoed gekleurd. Dat is oneerlijk, want die daad is waarschijnlijk maar een heel klein deel van wie hij is.
Clive Stafford Smith

20130327
Je moet iemand niet met een doos emoties op pad sturen

20130326
Ik weet nog goed dat mijn vader me leerde fietsen. Dan zei ik: papa, je mag me niet loslaten. Dat deed hij stiekem wel. Toen ik eindelijk achterom durfde te kijken, wist ik opeens dat ik het kon.
Kind in zijn slaapkamer

20130326
De leiders van Europa ruimen de troep op zoals een kleuter van 5: ze schuiven alles onder het bed en roepen: zo opgeruimd staat netjes, maar een week later ligt de zooi weer door de hele kamer verspreid. ... Telkens dat halfbakken gedoe, tot het volgende incident zich weer aandient dat we allemaal al lang zagen aankomen.
Johan Fretz in de Volkskrant

20130325 165842
Het tweede berichtje dat ik zondagochtend las, ging over een Amerikaanse man die 23 jaar onterecht in de gevangenis heeft gezeten. Vorige week werd hij eindelijk vrijgesproken. Hij liep juichend de vrijheid in en werd getroffen door een hartaanval.
Peter Middeldorp in de Volkskrant

20130323
Een samenleving waar iedereen netjes binnen de lijntjes kleurt
Karen Elliott House over Saoedi Arabië

20130323
Die kleine meester van de gespeelde verontwaardiging
Bas Heijne over humor

20130322
Wat als alles wat er was er niet meer is
Hanna Bervoets

20130319
De Cloud is een plek hoog in hemel waar software en onze gegevens samenkomen.

20130317
THAT’S YOUR LIFE …
forgive
enjoy
be strong
love
hug
cry
share
go into the nature
meet friends
be thankful
create
step forward
realize
let go
be happy for small things
read
allow feelings
open your mind
go your way
go after your passion
hold on
begin today
dream
live
use opportunities
be kind
find yourself
be different
travel
believe
be a child
admire
think
give
taste
be kind to others
feel
laugh
change something
use every second
be aware
accept
show courage
be human
YOUR LIFE IS NOW, LIVE IT
Plankje met deze tekst gekocht in Berlijn - juli 2012

20130314
Het programma heeft destijds mythische proporties aangenomen, terwijl het heus niet altijd spectaculair was. Er waren toen maar twee netten en er was geen afstandsbediening. Als je mij uit wilde zetten, moest je opstaan. Dus dacht men: laat maar lullen. … Ja, het zou een taak van de publieke omroepen moeten zijn om niet alleen op primetime “hamburgers” uit te zenden. Leg het ze maar eens uit, dat het niet slecht hoeft te zijn als er naar een programma weinig wordt gekeken.  De elite van de geest komt enorm tekort.
Adriaan van Dis over Hier is .. Adriaan van Dis.

20130313
Liefde is eeuwig
het leven onsterfelijk
de dood een horizon
en de horizon niet meer
dan de grens van ons gezichtsveld
Rouwtekst boven overlijdensbericht van Lammert Huizing

20130311
Zonder perspectief op de eeuwigheid - leven over de dood heen - moet het allemaal hier gebeuren, wordt het bestaan krampachtig en kan de mens rare dingen gaan doen. Als dit leven het enige is, wordt het ook gewelddadiger, want je moet grijpen wat je grijpen kunt. .... 'We moeten terug naar God. Geloof me, we kunnen het allemaal. Ik heb er ook niet altijd zo katholiek uitgezien.' ... Wat Hij in mijn hart heeft gelegd, is persoonlijk. Ik ga niet in detail, een interview is geen geestelijke striptease.
Bisschop Punt

20130311
Je hersens houden het door jouw opgelegde tempo nauwelijks bij. Die hebben een minuut of twintig nodig om op gang te komen en zich toe te leggen op de taak onder handen. Meestal lukt dat niet. Dat komt omdat je niet de juiste concentratie bereikt. En omdat je de volgende regels en tips stelselmatig negeert.
Waar het om gaat is dat je op een logisch breekpunt je aandacht verlegt. En niet op een door de omgeving gedicteerd tijdstip. Als het breekpunt past, is de onderbreking van de flow minimaal en kan die makkelijker weer worden opgepakt.
De grootste afleider van de moderne mens is de email. Serieuze hoeveelheden zinloze informatie worden gedeeld. Niet omdat jij dat moet weten, maar vooral omdat anderen graag laten zien dat ze aan het werk zijn en groepsbrede onzin versturen. De flowzoeker doet daar niet aan mee en weigert beleefd het klapvee voor anderen te zijn. De flowzoeker richt zich op zijn eigen werk.
Managementsite

20130309
De vos bewaakte het kippenhok bij de vastgoedtak van SNS
Artikel in de Volkskrant over het SNS-debacle

20130309
Den Uyl scoorde angstig hoog op het onderdeel ‘heeft geen belangstelling voor andermans mening’. Den Uyl herkende het; het kwam zei hij, doordat hij, doordat hij altijd na twee woorden al begreep waar de ander heen wilde. Dan mocht hij graag intussen zijn bril poetsen. …. Op de vraag hoe kwetsbaar is de politiek leider? Op een bruiloft in de Achterhoek moet de bruidegom op een stoel gaan zitten, hij wordt rondgedragen: hij leve hoog, hij leve hoog. Het doet hem natuurlijk goed, maar tegelijk weet hij dat met al die dronken mannen onder hem hij elk moment een doodsmak kan maken. Een politiek leider is als zo’n bruidegom. .... De PvdA zou de aanhangers van Wilders en Fortuyn serieuzer moeten nemen. Verongelijktheid is een vastgelopen streven naar rechtvaardigheid. …. Staat het rendement niet altijd voorop? Het resultaat telt toch? Dat is een ingewikkelde vraag. Tegenwoordig is authenticiteit een kwaliteit op zich in de politiek. En je kunt het ook moreel bekijken en zeggen dat er een aparte kwaliteit steekt in de waarheid spreken.
… Waanzinnig leuk vak. Als ik mijn leven opnieuw mocht beginnen, zou ik of kleuterjuf of politiek adviseur worden. Ik heb jaren kleutergymnastiek gegeven. Ik vond het de hemel op aarde, het was diep ontroerend, zo dichtbij, zo onbedorven. En uiteindelijk vindt u  dan uw bestemming in een wereld die bij uitstek bedorven is. Ja, maar dat is dan ook de wedstrijd. Wie puur wil in een wereld die voor 100% puur is, maakt niets mee.
Interview n.a.v. het boek van Tom Pauka: Het geluk van links

20130309
Van Kooten heeft zijn bedenkingen bij het gemak waarbij we lukraak foto's maken en ze oppimpen of achteloos weggooien terwijl we vroeger over- of onderbelichte foto's tóch in het album werden geplakt. Dan pende zijn vader er een goedpraatonderschrift bij als: in Apeldoorn viel soms 's middags al de nacht in. ... De kleeftijd, de leeftijd waar ik steeds naar terugkeer en tegen elkaar zeggen: weet je nog, dat we met een kartonnetje tussen de spaken van je fiets het geluid van een brommer na konden maken.

20130309

Gabriella's Song - As it is in heaven
vanaf nu is mijn leven van mij
ik heb maar zo`n korte tijd op aarde gekregen
en mijn verlangen heeft me hier gebracht
wat mij ontbrak en wat ik vergaarde

dat is in ieder geval de weg die ik verkoos
mijn vertrouwen was eindeloos
dat mij een klein stukje toonde
van de hemel die ik nooit vond

ik wil voelen dat ik leef
al mijn dagen lang
zal ik leven zoals ik wil
ik wil voelen dat ik leef
in de wetenschap dat ik goed genoeg was

ik ben nooit vergeten wie ik was
het sliep alleen in me
misschien had ik nooit een keuze
behalve dan de wil te vinden

ik wil gelukkig leven want ik ben ik
Wil sterk en vrij zijn
Zien hoe de nacht in de dag overgaat
ik ben hier en mijn leven is alleen van mij
en de hemel waarvan ik geloofde dat die er was
zal ik daar ergens vinden

ik wil voelen dat ik mijn leven geleefd heb zoals ik wil

Gezongen tijdens personeelsfeest CvR Beatrixoord


20130309
Durf het aan, blijf maar staan, heb maar lief, durf te gaan, volg je hart ervoor
Leef voluit, vecht het uit, trek van leer, of negeer, maar ga door
Incasseer, reflecteer, accepteer, 't doet soms zeer, gewoon mens te zijn
Wees maar bang, en verlang, en ontvang, dat wij ook naast jou gaan staan
...
Stap voor stap en steen voor steen, leef maar dwars door 't leven heen
volg je hart en leef bewust, ervaar hoe 't leven je wakker kust
als je valt sta dan weer op, leef voluit en geef nooit op
...
Leef waar jij voor staat, Geef waar jij voor gaat
En durf maar stil te staan bij wat jou beweegt en raakt ..
Durf maar stil te staan bij wat jou beweegt en maakt
Deel van het lied "Durf maar stil te staan" door Bert Hofstra tijdens Beatrixoord got talent

20130307
Veel mislukkingen komen voort uit het feit dat iemand niet besefte hoe dichtbij het succes was toen hij het opgaf
Dagelijkse gedachten - Thomas Edison

20130307
Met humor knoop je een heliumballon aan het probleem en het ontstijgt de aardse zwaarte.
Ingmar Heytze
20130307
Herfst
Wat doet die boom nou?
'Raap dat meteen op!'
zou een moeder zeggen
Maar de herfst heeft geen moeder
Koenraad Goudesceune

20130305
Ik hoop dat ze allemaal bij de voedselbank eindigen.
Medewerker TSN over oudbestuurders van Meavita

20130303
Naar Rome fietsen is een makkie als je niet naar Rome fietst.
Ilja Pfeijffer De filosofie van de heuvel

                                                  20130302
Niet ieder zien streep
lig waor je 'm verwacht
Mar ergens lig e
En Petrus vlagt af
Ik gung der naor leben
Want ik begreep
Je moeten gewoon deurrieden
Tot an de streep

Morgen bennen der nog meer bladties
en is de wereld klaor
veur 'n veurjaor lang en licht
Peerdebloemen in't grös
Morgen is de regen over
en kan de jaase lös

We moeten 't nie verleren
Nooit stoppen met probeern
Al he'j altied verkeerdn
Lust joe gien zolte heern
Wu'j gitaar speuln leern
Nooit stoppen met probeern
Scheuveln is krepeern
Mar nooit stoppen met probeern
En wat ze ok beweern
Nooit stoppen met probeern...

Oma had geliek
Tied veur lezen maak ie zölf
Mar nooit a'j mar klaor bennen
veur de helft
Elk moment is alles weerd
En je moeten joe redden waor a'j bennen

Ten Oosten van de Iessel
is 'n ei gien lege dop
In het land van de wiezen
Komp de zunne op

Gao mar 's oostwaards
in joen gedachten
Of met 'n vliegmachien
Dan uuteindelijk,
a'j aal mar deurgaon
Ko'j bij 't begun weer terecht, opzich
En dan zie' j dat de halve wereld
Ten Oosten van de iessel lig...
Teksten van Daniël Lohues voorgelezen tijdens het koorweekend van het NwKoor

20130301
Om langdurig succesvol te zijn zal je, samen met de klant, waarde moeten creëren waarvan de klant zich niet bewust was dat hij er behoefte aan had kunnen hebben. Kortom: toekomstige waarde. Hele goede kappers doen dat. Ze geven je niet het kapsel dat je wilt, maar het kapsel dat maakt dat je boven jezelf uitstijgt. Je moet er eerst aan wennen, maar al snel wil je niet anders meer.
Dat kan alleen in co-creatie. Niet alleen de klant kennen, ook met de klant fantaseren over wat zou kunnen. Niet proberen je product te verkopen, maar je product als uitgangspunt nemen om iets unieks voor een klant te creëren. Elke klant moet vervolgens ervaren dat zijn waarde uniek; voor hem alleen gecreëerd is. Daar heeft hij waarde voor over, dan wil hij wel ruilen. Of betalen, als u het liever zo noemt. Het is namelijk crisis hè. Dan blijven we graag nuchter. Alsof dat wat brengt.

20130301
Ik laat me niet zomaar een akkoord inrommelen.
Pechtold

20130301
De aarde biedt genoeg voor ieders behoefte, niet voor ieders hebzucht.
Marianne Thieme - Dierenpartij

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage