zondag 30 september 2012

Treffend Sprekend - september 2012

29092012
'It has been said, time heals all wounds. I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue and the pain lessens. But it is never gone.'
Rose Kennedy - Pinterest

26092012
Never lose your sense of wonder
Pinterest

25092012
Een bisschop binnen de katholieke kerk over oecumene: iedereen is van harte welkom in de moederkerk

25092012
Wat vind je heel stom?
Als ik niet kan kiezen tussen twee leuke dingen en maar één mag kiezen
Hoe ziet jouw leven er over tien jaar uit?
Dan denk ik dat ik een leuke verkeringman heb
Kind in zijn slaapkamer

22092012
Piet de Jong (oud-duikbootkapitein en oud premier) over hoe hij zijn ministers selecteerde: ik sprak een tijdje met ze over diepzinnige zaken. Als zo’n kandidaat dan wegging vroeg ik mezelf af: zou ik deze man in tijden van oorlog aan boord willen hebben? Hard op de inhoud en zacht op de relatie. Ruilen is een kwestie van gunnen.

22092012
Een vriend zei eens: ik vraag me af of mensen die de kubus kunnen oplossen hoogbegaafd zijn, of juist een paar hersencellen missen. Omdat ze blijkbaar niet zien hoe ingewikkeld het is.
Over kinderen krijgen
Het leven dendert je leven binnen. Zij groeien en mijn ik groeit
Juf over haar: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Ik las dat zinnetje: doe maar gewoon .... dan doe je ook gek?
Maar ja, op een dag heb je zomaar een moestuintje.
Het is toch een vak om Sanne Wallis de Vries te zijn

18092012
Wat is je lievelingsdier?
Een slang. Die spuiten gif en dat vind ik wel cool.
Waar ben je trots op?
Dat ik nu in twee huizen woon, want daardoor heb ik extra veel speelgoed.
Wat zou jij willen veranderen aan de wereld?
Dat Irak niet meer bestaat, want daar is het altijd oorlog.
Kind in zijn slaapkamer

14092012
Anders dan in in 1994 en 1998, toen ze elkaar ook vonden in Paars, klotst het geld nu niet tegen de plinten. Beter kunnen de partijen zich beperken tot een sociaal-economisch herstelprogramma op hoofdlijnen en elkaar verder de ruimte gunnen.

14092012
Zijn krullen springen als matrasveren op zijn hoofd. Leiden is voor hem Klein Absurdistan

13092012
De vraag wat het beste is voor ons land, is een lied van schijn en wezen geworden.
Marcel van Dam

11092012
Tegen zijn ambtenaren zei hij altijd: ik wil resultaten zien. Elke week wil ik resultaten zien. De resultaten moet je kunnen tellen en narekenen. Al het andere is zachte snot.
Hij geeft altijd anderen de indruk dat zij het probleem hebben benoemd dan wel de oplossing hebben bedacht.
Liever dan te lezen, luistert hij en kijkt hij en ziet hij hoe de hazen lopen.
Regelmatig zagen we alle hoeken van de kamer, zegt een Rotterdamse ambtenaar. Zonder overigens de vloer te raken.
Over Ivo Opstelten in de Volkskrant
11092012
Bij haar aantreden zei Jolanda Sap al dat ze op termijn een fusie tussen Gl, PvdA en D66 niet uitsloot. Haar kiezers ook niet. Die zijn alvast overgestoken.
Bert Wagendorp 1dag voor de 2e kamerverkiezing
09092012
Een dingetje en dangetje

03092012
Four things you can't recover:
- The stone after the trow
- The word after it's said
- The occasion after it's missed
- The time after it's gone
Pinterest

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage